Пытанні і адказы
Звароты грамадзян і юрыдычных асоб
Парадак правядзення дзяржаўнай экспертызы
Дзяржаўная экспертыза ў электронным выглядзе
Экспертыза праектаў перапланіроўкі
Чым вызначаецца парадак правядзення дзяржаўнай экспертызы?

Парадак і выпадкі правядзення дзяржаўнай экспертызы вызначаны Палажэннем аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, архітэктурных, будаўнічых праектаў, што выдзяляюцца ў іх чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі), зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2016/09/30 № 791 (далей - Палажэнне № 791).
Хто прымае рашэнне аб прадстаўленні дакументацыі на дзяржаўную экспертызу, у тым ліку ў выпадках, калі яе правядзенне з'яўляецца абавязковым?

Прыняцце рашэння аб правядзенні дзяржаўнай экспертызы адносіцца да кампетэнцыі заказчыка аб'екта будаўніцтва (у адпаведнасці з пунктам 17 Палажэння № 791).
У якім выпадку заключэнне дзяржаўнай экспертызы страчвае сілу?

Згодна з пунктам 4.4 Дэкрэта прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2017/11/23 № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» (далей - Дэкрэт № 7), заключэнне дзяржаўнай экспертызы па праектнай дакументацыі страчвае сілу, калі вытворчасць будаўніча-мантажных работ на аб'ектах будаўніцтва не пачата на працягу двух гадоў пасля яго атрымання.

У такім выпадку заказчык прымае рашэнне аб мэтазгоднасці ўнясення змяненняў у раней распрацаваную праектную дакументацыю альбо аб неабходнасці распрацоўкі новай праектнай дакументацыі зыходзячы з аналізу аб'ёму неабходных змяненняў.

У выпадку прыняцця рашэння заказчыкам аб унясенні змяненняў у праектную дакументацыю ў мэтах яе актуалізацыі, згодна з пазіцыі Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва, заказчыку варта абнавіць перадпраектную дакументацыю, раней атрыманую дазвольную дакументацыю (пры неабходнасці), зыходныя дадзеныя, у тым ліку вынікі абследавання (для аб'ектаў рэканструкцыі , рамонту), вынікі інжынерных пошукаў, прааналізаваць праектныя рашэнні на прадмет іх адпаведнасці патрабаванням дзеючых тэхнічных нарматыўных прававых актаў і абноўленай прадпраектнай дакументацыі, дазвольнай дакументацыі і зыходных дадзеных. Пералічыць каштарысную дакументацыю, а затым прадставіць перапрацаваную праектную дакументацыю на дзяржаўную экспертызу.

На дзяржаўную экспертызу ўяўляюцца ўсе раздзелы праектнай дакументацыі, у якія ўнесены змены, у тым ліку ў абавязковым парадку агульная тлумачальная запіска, якая змяшчае запіс распрацоўніка праектнай дакументацыі аб тым, што выкананы аналіз зноў атрыманай дазвольнай дакументацыі, зыходных дадзеных, змяненняў патрабаванняў заканадаўства ў галіне архітэктурнай і будаўнічай дзейнасці, у тым ліку складу і зместу праектнай дакументацыі, якія дзейнічаюць на дату ўнясення змяненняў у праектную дакументацыю (на дату актуалізацыі, адпаведную даце зацвярджэння задання на праектаванне), раздзел арганізацыі будаўніцтва (у сувязі са зменай даты пачатку будаўніцтва і каляндарнага плана), каштарысная дакументацыя (пералічыць).
Кошт праектных і пошукавых работ (далей – ПІП) па выканаўчым каштарысе, узгодненым заказчыкам і прадстаўленым на дзяржаўную экспертызу, адрозніваецца ад дагаворнога кошту. Ці мае права заказчык пасля праходжання дзяржаўнай экспертызы выканаўчага каштарысу пералічыць дагаворны кошт?

У адпаведнасці з падпунктам 31.3 Інструкцыі аб парадку вызначэння каштарыснага кошту будаўніцтва і складання каштарыснай дакументацыі на падставе нарматываў расходу рэсурсаў у натуральным выражэнні, зацверджанай пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 18.11.2011 № 51, у главе 10 зводнага каштарыснага разліку на будаўніцтва ўключаюцца сродкі на ПІП, вызначаныя па нарматывах, якія зацвярджаюцца Міністэрствам архітэктуры і будаўніцтва, гэта значыць менавіта іх нарматыўны кошт, а не дагаворны, які ва ўстаноўленых заканадаўствам выпадках можа адрознівацца ад нарматыўнага.

У сваю чаргу, згодна з Палажэннем аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, архітэктурных, будаўнічых праектаў, якія выдзяляюцца ў іх чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі), зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.09.2016 №791 (далей – Палажэнне №791), каштарысны кошт будаўніцтва, уключаючы сродкі на ПІП, падвяргаецца пры правядзенні дзяржаўнай экспертызы ацэнцы адпаведнасці устаноўленым патрабаванням заканадаўства, то есць ацэньваецца нарматыўны кошт ПІП, а не дагаворны.

Разлік нарматыўнага кошту ПІП прыводзіцца ў выканаўчым каштарысе,які прадстаўляецца на дзяржаўную экспертызу.

У адпаведнасці з Метадычнымі ўказаннямі аб парадку вызначэння кошту распрацоўкі дакументацыі праектнага забеспячэння будаўнічай дзейнасці рэсурсным метадам, зацверджанымі загадам Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 13.06.2014 № 169 (НЗТ 8.01.00-2014), па завяршэнні распрацоўкі праектнай дакументацыі сума сродкаў на ПІП удакладняецца ў складзе выканаўчага каштарысу з улікам фактычных значэнняў натуральных паказчыкаў запраектаванага аб'екта будаўніцтва, яго сфарміраванага каштарыснага кошту, а таксама з улікам фактычна панесеных арганізацыяй ненармаваных выдаткаў.

Згодна з Палажэннем №791, выканаўчы каштарыс не рэгулюе ўзаемаадносіны заказчыка і распрацоўніка дакументацыі ў частцы ўзаемаадносін, звязаных з выкананнем дагавора падраду, калі іншае не ўстаноўлена дадзеным дагаворам.

Правілы заключэння і выканання дагавораў падраду на выкананне праектных і пошукавых работ і (або) вядзенне аўтарскага нагляду за будаўніцтвам зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 01.04.2014 № 297, растлумачэнне прымянення якіх прадастаўлена Міністэрству архітэктуры і будаўніцтва.

Такім чынам, калі іншае не ўстаноўлена дагаворам на выкананне ПІП, выканаўчы каштарыс, які адлюстроўвае нарматыўны кошт ПІП, не з'яўляецца падставай для пераліку дагаворнога кошту.
Ці з'яўляецца фармат правядзення дзяржаўнай экспертызы ў электронным выглядзе абавязковым?

Не, заяўнік дзяржаўнай экспертызы самастойна прымае рашэнне аб падачы заявы з прыкладаемай дакументацыяй на папяровым носьбіце ці ў электронным выглядзе.
Як правільна падрыхтаваць праектную дакументацыю ў электронным выглядзе для перадачы заказчыку і прадстаўлення ў экспертызу?

Праектная дакументацыя, што прадстаўляецца на дзяржаўную экспертызу ў электронным выглядзе, павінна адпавядаць патрабаванням Інструкцыі аб парадку фарміравання праектнай дакументацыі і патрабаваннях да яе афармлення ў электронным выглядзе, зацверджанай Пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 2017/12/29 № 44.

Азнаёміцца ​​з прыкладам афармлення праектнай дакументацыі ў адпаведнасці з патрабаваннямі Інструкцыі.
Хто павінен падпісваць заяву на правядзенне дзяржаўнай экспертызы ў выпадку прадстаўлення дакументацыі ў электронным выглядзе?

Заяву на правядзенне дзяржаўнай экспертызы завяраецца ЭЛП кіраўніка арганізацыі-заяўніка або ўпаўнаважаным iм супрацоўнікам арганізацыі-заяўніка. Запэўненне заявы на правядзенне дзяржаўнай экспертызы ўпаўнаважаным супрацоўнікам арганізацыі-заяўніка пацвярджаецца адпаведнай паўнамоцтвам. Даверанасць афармляецца на папяровым носьбіце, падпісаная асабіста кіраўніком арганізацыі-заяўніка, скануецца, файл завяраецца ЭЛП кіраўніка арганізацыі-заяўніка і прадстаўляецца ў блоку «Дакументы і звесткі» у «прыкладаннях да заявы», сумесна са сфармаваным файлам подпісы ў фармаце p7s або sgn.
Чым вызначаны парадак правядзення экспертызы праекта перабудовы ці перапланоўкі?

Парадак правядзення экспертызы праекта перабудовы і (або) перапланіроўкі, а таксама парадак вызначэння кошту правядзення такой экспертызы усталяваны Інструкцыяй аб парадку правядзення экспертызы праектнай дакументацыі на перабудову і (або) перапланіроўку жылога памяшкання, нежылога памяшкання ў жылым доме і вызначэння кошту правядзення экспертызы, зацверджанай пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі ад 2018/12/21 №73.
Ці з'яўляецца экспертыза праекта перапланіроўкі адміністрацыйнай працэдурай?

Экспертыза праекта не з'яўляецца адміністрацыйнай працэдурай, не мае статусу дзяржаўнай экспертызы і не рэгулюецца заканадаўствам у галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці. Ўзаемаадносіны выканаўцы і заказчыка (праектная арганізацыя) рэгулююцца Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь.
Як вызначаецца кошт правядзення экспертызы праекта перапланіроўкі?

Парадак вызначэння кошту экспертызы праекта перапланіроўкі вызначаецца зыходзячы з выдаткаў працоўных рэсурсаў на правядзенне экспертызы праекта перапланіроўкі ў залежнасці ад агульнай плошчы жылога памяшкання, нежылога памяшкання ў жылым доме і памеру базавай велічыні, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. Пры неабходнасці прапануем азнаёміцца з прыкладамі вызначэння агульнай плошчы памяшкання ў жылым доме.

В связи с поступающими электронными обращениями по различным вопросам архитектурной и строительной деятельности, государственное предприятие "Главгосстройэкспертиза" информирует, что к компетенции предприятия относится только проведение государственной экспертизы градостроительной и проектной документации в строительстве в порядке, установленном Постановлением Совета Министров Республики Беларусь от 8 октября 2008 г. № 1476, а также разъяснения, относящиеся к проведению государственной экспертизы градостроительной и проектной документации в строительстве.

Выдача рекомендаций по проектированию объектов строительства, консультации по принимаемым проектным решениям, за исключением случаев экспертного сопровождения проектной документации, выполняемого на договорной основе, разъяснение применения и содержания требований технических нормативных правовых актов не относится к компетенции органов государственной экспертизы.

Выдача рекомендаций по проектированию объектов строительства, консультации по принимаемым проектным решениям, за исключением случаев экспертного сопровождения проектной документации, выполняемого на договорной основе, разъяснение применения и содержания требований технических нормативных правовых актов не относится к компетенции органов государственной экспертизы.

Напісаць электронны зварот

Фізічная асоба
Юрыдычная асоба
Найменне арганізацыі
РУП «Галоудзяржбудэкспертыза»
РУП «Галоудзяржбудэкспертыза»
Прозвішча, імя, імя па бацьку альбо ініцыялы грамадзяніна
Поўнае найменне юрыдычнай асобы
Прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты
Паштовы адрас (адрас месца жыхарства (месца знаходжання)
Адрас электроннай пошты
Запоўніце гэта поле
Тэкст звароту
?
Вы можете приложить дополнительные документы или материалы в электронной форме, более полно раскрывающие суть Вашего обращения. Размер файла вложения не может превышать 128M. Для вложений допустимы следующие форматы файлов: doc, docx, rtf, jpg, png, txt, odt rar, zip,tiff, jpeg