Пытанні і адказы
Звароты грамадзян і юрыдычных асоб
Парадак правядзення дзяржаўнай будаўнічай экспертызы
Дзяржаўная будаўнічая экспертыза ў электронным выглядзе
Экспертыза праектаў перапланіроўкі
Аспекты метадалогіі правядзення дзяржаўнай будаўнічай экспертызы
Чым вызначаецца парадак правядзення дзяржаўнай экспертызы?

Парадак і выпадкі правядзення дзяржаўнай экспертызы вызначаны Палажэннем аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, архітэктурных, будаўнічых праектаў, што выдзяляюцца ў іх чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі), зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2016/09/30 № 791 (далей - Палажэнне № 791).
Хто прымае рашэнне аб прадстаўленні дакументацыі на дзяржаўную экспертызу, у тым ліку ў выпадках, калі яе правядзенне з'яўляецца абавязковым?

Прыняцце рашэння аб правядзенні дзяржаўнай экспертызы адносіцца да кампетэнцыі заказчыка аб'екта будаўніцтва (у адпаведнасці з пунктам 17 Палажэння № 791).
У якім выпадку заключэнне дзяржаўнай экспертызы страчвае сілу?

Згодна з пунктам 4.4 Дэкрэта прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2017/11/23 № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» (далей - Дэкрэт № 7), заключэнне дзяржаўнай экспертызы па праектнай дакументацыі страчвае сілу, калі вытворчасць будаўніча-мантажных работ на аб'ектах будаўніцтва не пачата на працягу двух гадоў пасля яго атрымання.

У такім выпадку заказчык прымае рашэнне аб мэтазгоднасці ўнясення змяненняў у раней распрацаваную праектную дакументацыю альбо аб неабходнасці распрацоўкі новай праектнай дакументацыі зыходзячы з аналізу аб'ёму неабходных змяненняў.

У выпадку прыняцця рашэння заказчыкам аб унясенні змяненняў у праектную дакументацыю ў мэтах яе актуалізацыі, згодна з пазіцыі Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва, заказчыку варта абнавіць перадпраектную дакументацыю, раней атрыманую дазвольную дакументацыю (пры неабходнасці), зыходныя дадзеныя, у тым ліку вынікі абследавання (для аб'ектаў рэканструкцыі , рамонту), вынікі інжынерных пошукаў, прааналізаваць праектныя рашэнні на прадмет іх адпаведнасці патрабаванням дзеючых тэхнічных нарматыўных прававых актаў і абноўленай прадпраектнай дакументацыі, дазвольнай дакументацыі і зыходных дадзеных. Пералічыць каштарысную дакументацыю, а затым прадставіць перапрацаваную праектную дакументацыю на дзяржаўную экспертызу.

На дзяржаўную экспертызу ўяўляюцца ўсе раздзелы праектнай дакументацыі, у якія ўнесены змены, у тым ліку ў абавязковым парадку агульная тлумачальная запіска, якая змяшчае запіс распрацоўніка праектнай дакументацыі аб тым, што выкананы аналіз зноў атрыманай дазвольнай дакументацыі, зыходных дадзеных, змяненняў патрабаванняў заканадаўства ў галіне архітэктурнай і будаўнічай дзейнасці, у тым ліку складу і зместу праектнай дакументацыі, якія дзейнічаюць на дату ўнясення змяненняў у праектную дакументацыю (на дату актуалізацыі, адпаведную даце зацвярджэння задання на праектаванне), раздзел арганізацыі будаўніцтва (у сувязі са зменай даты пачатку будаўніцтва і каляндарнага плана), каштарысная дакументацыя (пералічыць).
Кошт праектных і пошукавых работ (далей – ПІП) па выканаўчым каштарысе, узгодненым заказчыкам і прадстаўленым на дзяржаўную экспертызу, адрозніваецца ад дагаворнога кошту. Ці мае права заказчык пасля праходжання дзяржаўнай экспертызы выканаўчага каштарысу пералічыць дагаворны кошт?

У адпаведнасці з падпунктам 31.3 Інструкцыі аб парадку вызначэння каштарыснага кошту будаўніцтва і складання каштарыснай дакументацыі на падставе нарматываў расходу рэсурсаў у натуральным выражэнні, зацверджанай пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 18.11.2011 № 51, у главе 10 зводнага каштарыснага разліку на будаўніцтва ўключаюцца сродкі на ПІП, вызначаныя па нарматывах, якія зацвярджаюцца Міністэрствам архітэктуры і будаўніцтва, гэта значыць менавіта іх нарматыўны кошт, а не дагаворны, які ва ўстаноўленых заканадаўствам выпадках можа адрознівацца ад нарматыўнага.

У сваю чаргу, згодна з Палажэннем аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, архітэктурных, будаўнічых праектаў, якія выдзяляюцца ў іх чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі), зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.09.2016 №791 (далей – Палажэнне №791), каштарысны кошт будаўніцтва, уключаючы сродкі на ПІП, падвяргаецца пры правядзенні дзяржаўнай экспертызы ацэнцы адпаведнасці устаноўленым патрабаванням заканадаўства, то есць ацэньваецца нарматыўны кошт ПІП, а не дагаворны.

Разлік нарматыўнага кошту ПІП прыводзіцца ў выканаўчым каштарысе,які прадстаўляецца на дзяржаўную экспертызу.

У адпаведнасці з Метадычнымі ўказаннямі аб парадку вызначэння кошту распрацоўкі дакументацыі праектнага забеспячэння будаўнічай дзейнасці рэсурсным метадам, зацверджанымі загадам Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 13.06.2014 № 169 (НЗТ 8.01.00-2014), па завяршэнні распрацоўкі праектнай дакументацыі сума сродкаў на ПІП удакладняецца ў складзе выканаўчага каштарысу з улікам фактычных значэнняў натуральных паказчыкаў запраектаванага аб'екта будаўніцтва, яго сфарміраванага каштарыснага кошту, а таксама з улікам фактычна панесеных арганізацыяй ненармаваных выдаткаў.

Згодна з Палажэннем №791, выканаўчы каштарыс не рэгулюе ўзаемаадносіны заказчыка і распрацоўніка дакументацыі ў частцы ўзаемаадносін, звязаных з выкананнем дагавора падраду, калі іншае не ўстаноўлена дадзеным дагаворам.

Правілы заключэння і выканання дагавораў падраду на выкананне праектных і пошукавых работ і (або) вядзенне аўтарскага нагляду за будаўніцтвам зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 01.04.2014 № 297, растлумачэнне прымянення якіх прадастаўлена Міністэрству архітэктуры і будаўніцтва.

Такім чынам, калі іншае не ўстаноўлена дагаворам на выкананне ПІП, выканаўчы каштарыс, які адлюстроўвае нарматыўны кошт ПІП, не з'яўляецца падставай для пераліку дагаворнога кошту.
Неабходна ўносіць змены ў раней выдадзенае заключэнне дзяржаўнай экспертызы ў сувязі з змяненнем крыніцы фінансавання аб'екта будаўніцтва?

У выпадку, калі прадстаўленая раней на дзяржаўную экспертызу праектная і каштарысная дакументацыя пры змене крыніцы фінансавання аб'екта будаўніцтва не падвяргаліся змене за выключэннем змены памеру сродкаў у зводным каштарысным разліку на мэтавыя адлічэнні, што вырабляюцца заказчыкамі, забудоўшчыкамі ад кошту будаўніча-мантажных работ на фінансаванне інспекцый Дзяржбуднагляду, то не ўгледжваецца неабходнасці для ўнясення змяненняў у заключэнне дзяржаўнай экспертызы.

У выпадку, калі заказчык настойвае на змене крыніцы фінансавання аб'екта будаўніцтва, названага ў заключэнні дзяржаўнай экспертызы, то дакументацыя ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку можа быць прадстаўлена для правядзення паўторнай дзяржаўнай экспертызы, але па выніках будзе аформлена не заключэнне «аб унясенні змяненняў», а заключэнне «у дадатак». У гэтым выпадку будзе праведзена паўнавартасная паўторная дзяржаўная экспертыза з улікам патрабаванняў да складу і зместу прадстаўляемай для правядзення экспертызы дакументацыі.

У выпадку, калі змяненне крыніцы фінансавання аб'екта будаўніцтва прывяло да змены структуры каштарыснай дакументацыі (напрыклад, да распрацоўкі зводкі сродкаў, падзелу работ на некалькі зводных каштарысных разлікаў ці іншае), або да іншых зменаў у праектнай або каштарыснай дакументацыі, якія патрабуюць паўторнага зацвярджэння праекта заказчыкам, то дакументацыя павінна быць прадстаўлена для правядзення паўторнай дзяржаўнай экспертызы ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

Прыняцце рашэння аб неабходнасці правядзення паўторнай дзяржаўнай экспертызы, паўторнага зацвярджэння праекта адносіцца выключна да кампетэнцыі заказчыка аб'екта будаўніцтва.

Ці можа распрацоўшчык праектнай дакументацыі выступаць заяўніком дзяржаўнай экспертызы пасля прыняцця пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23.10.2023 № 721?

З уступленнем у сілу пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23.10.2023 № 721 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 8 кастрычніка 2008 г. № 1476 і ад 30 верасня 2016 г. № 791» (далей – пастанова № 721) зменены парадак накіравання праектнай дакументацыі для правядзення дзяржаўнай экспертызы, а менавіта: заяўнікам пры прадстаўленні праектнай дакументацыі, распрацаванай для юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і замежных інвестараў, пачынаючы з 26.10.2023:

заказчык,

забудоўшчык,

генеральныя падрадчыкі пры будаўніцтве аб'ектаў "пад ключ",

інжынеры (інжынерныя арганізацыі) пры аказанні інжынерных паслуг па комплексным кіраванні будаўнічай дзейнасцю.

Распрацоўшчыкам праектная дакументацыя можа накіроўвацца толькі для правядзення паўторнай дзяржаўнай экспертызы, калі такая дакументацыя раней накіроўвалася дадзеным распрацоўшчыкам.

У сувязі са змяненнем кола асоб, якія з'яўляюцца заяўнікамі дзяржаўнай экспертызы, заказчыкам прапанавана прайсці рэгістрацыю на партале органаў дзяржаўнай экспертызы са стварэннем асабістых кабінетаў карыстальнікаў.

Супярэчлівыя тлумачэнні асобных органаў дзяржаўнага кіравання ў пытанні прадстаўлення дакументацыі на дзяржаўную экспертызу пасля ўступлення ў сілу пастановы № 721 не павінны быць улічаны пры прыняцці сваіх рашэнняў заяўнікамі дзяржаўнай экспертызы, паколькі выключнай кампетэнцый на тлумачэнне парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы валодае ўпаўнаважаны орган на ажыццяўленне метадалагічнага кіраўніцтва дзейнасцю органаў дзяржаўнай экспертызы - Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Галоўдзяржбудэкспертыза». Тлумачэнні неўпаўнаважаных органаў дзяржаўнага кіравання не маюць юрыдычнай сілы.

Што датычыцца дагавораў падраду на распрацоўку праектнай дакументацыі, заключаных па выніках дзяржаўнай закупкі да ўступлення ў сілу пастановы № 721, інфармуем, што органы дзяржаўнай экспертызы не з'яўляюцца бокам такіх дагавораў незалежна ад даты іх заключэння і з улікам норм ч.1 п. 3 арт. 289 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь абавязацельстваў па выкананні ўмоў такіх дагавораў у органаў дзяржаўнай экспертызы не ўзнікае.

Зыходзячы з нарматыўных прадпісанняў Закона Рэспублікі Беларусь ад 13.07.2012 № 419-З «Аб дзяржаўных закупках тавараў (работ, паслуг)» аб немагчымасці змянення ўмоў дагавора пры яго выкананні ў частцы прадмета дзяржаўнай закупкі і патрабаванняў да прадмета дзяржаўнай закупкі на падставе даручэння Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь органамі-рэгулятарамі выпрацаваны падыходы па ўрэгуляванні дадзенай сітуацыі.

Згодна з інфармацыйным лістом Мінбудархітэктуры ад 12.01.2024 № 09-09/491 ««па дзеючых дагаворах на распрацоўку праектнай дакументацыі, заключаных па выніках дзяржаўнай закупкі да ўступлення ў сілу пастановы № 721, абавязкам якіх з'яўляецца атрыманне распрацоўшчыкам праектнай дакументацыі заключэння дзяржаўнай экспертызы, заказчык павінен выдаць распрацоўніку праектнай дакументацыі даверанасць, на падставе якой ён будзе звяртацца з заявай аб правядзенні дзяржаўнай экспертызы праектнай дакументацыі.

Афармленне заказчыкам распрацоўніку праектнай дакументацыі даверанасці на правядзенне дзяржаўнай экспертызы дазволіць выканаць раней заключаны дагавор на ранейшых умовах з аплатай выкананых работ распрацоўніку праектнай дакументацыі.».

Якая роля распрацоўшчыка праектнай дакументацыі ў працэсе правядзення дзяржбудэкспертызы? Ці можа распрацоўшчык праектнай дакументацыі абскардзіць заключэнне госстройэкспертизы?

З 26.10.2023 распрацоўшчык праектнай дакументацыі пастановай Саўміна № 721 выключаны з ліку заяўнікаў дзяржбудэкспертызы. Пры гэтым вызначана, што калі раней дакументацыя заяўнікам ужо прадстаўлялася на госстройэкспертизу, то той жа заяўнік мае права прадстаўляць дакументацыю і ў далейшым (п.33 Палажэння № 791). Гэта тычыцца паўторнай госстройэкспертизы, а таксама дакументацыі на наступныя чэргі будаўніцтва, этапы работ, выдзеленыя ў будаўнічым праекце пры паралельнай распрацоўцы праектнай дакументацыі і будаўніцтве, аб'екты будаўніцтва, якія размяшчаюцца ў адпаведнасці з зацверджаным праектам забудовы, будаўнічыя праекты пры двухстадийной распрацоўцы праектнай дакументацыі. Такім чынам, у пералічаных выпадках заяўнікам госстройэкспертизы мае права з'яўляцца распрацоўшчык праектнай дакументацыі з усімі вынікаючымі правамі і абавязкамі заяўніка госстройэкспертизы, у тым ліку па абскарджанню заключэння госстройэкспертизы.

У той жа час па першасна прадстаўляецца на госстройэкспертизу дакументацыі пасля 26.10.2023 (па выпадках, якія не падпадаюць пад п.33 Палажэння № 791) распрацоўшчык праектнай дакументацыі не мае права з'яўляцца заяўнікам госстройэкспертизы і, адпаведна, не мае якіх-небудзь правоў і абавязкаў заяўніка госстройэкспертизы, устаноўленых заканадаўствам або дамоўнымі адносінамі з выканаўцамі госстройэкспертизы, у тым ліку не мае права абскардзіць заключэнне госстройэкспертизы (п. 5 арт. 75 горадабудаўнічага кодэкса).

У выпадку, калі заяўнік дзяржбудэкспертызы прыцягвае распрацоўніка праектнай дакументацыі ў якасці свайго прадстаўніка для мэт узаемадзеяння з выканаўцамі дзяржбудэкспертызы на падставе арт.183 Грамадзянскага кодэкса, то гэта не прыводзіць да адукацыі дадатковых правоў або абавязкаў у распрацоўніка праектнай дакументацыі, паколькі апошні здзяйсняе дзеянні выключна ад асобы прадстаўляецца (заяўніка дзяржбудэкспертызы), але не ад сваёй асобы. Гэта значыць усе дзеянні, якія здзяйсняе распрацоўшчык у рамках гэтага ўзаемадзеяння, лічацца дзеяннямі заяўніка, і распрацоўшчык не атрымлівае ніякіх самастойных правоў або абавязкаў у выніку гэтага прадстаўніцтва. Такім чынам, адказнасць і правы застаюцца ў заяўніка госстройэкспертизы.

Калі аб'ект не падлягае класіфікацыі ў адпаведнасці з вобласцю прымянення СН 3.02.07-2020 "Аб'екты будаўніцтва. Класіфікацыя" (далей - СН 3.02.07-2020), ці абавязаны заяўнік прадстаўляць дакументацыю на дзяржбудэкспертызу?

Калі аб'ект не падлягае класіфікацыі ў адпаведнасці з СН 3.02.07-2020, то заяўніку пры прыняцці рашэння аб неабходнасці прадстаўлення дакументацыі на дзяржбудэкспертызу трэба кіравацца Горадабудаўнічым кодэксам і Палажэннем № 791.

Аб'екты дзяржбудэкспертызы на абавязковай аснове вызначаны падп. 06/01 п. 6 Палажэння № 791, а па рашэнні заказчыка або забудоўшчыка – падп. 06/02 п. 6, а таксама дадаткамі 3 і 4 да Палажэння № 791. Дакументацыя, якая не можа з'яўляцца аб'ектам дзяржбудэкспертызы вызначана ў п. 2 ст. 76 Горадабудаўнічага кодэкса, а таксама ў п. 7 Палажэнні № 791.

Пры прыняцці рашэння аб неабходнасці прадстаўлення дакументацыі на дзяржбудэкспертызу варта кіравацца нормамі Горадабудаўнічага кодэкса і Палажэння № 791. Прыкладны алгарытм прыняцця рашэння аб неабходнасці правядзення дзяржбудэкспертызы размешчаны на інтэрнэт-партале органаў дзяржбудэкспертызы ў раздзеле "пытанне-адказ". Прыняцце такога рашэння залежыць у тым ліку ад аднясення аб'екта будаўніцтва да класа складанасці К-5, ад чаго залежыць неабавязковасць дзяржбудэкспертызы і магчымасць правядзення дзяржбудэкспертызы па рашэнні заказчыка пры любой крыніцы фінансавання будаўніцтва аб'екта.

Адна з магчымых прычын з'яўлення дадзенага пытання заключаецца ў няслушнай трактоўцы вобласці прымянення СН 3.02.07-2020 аб тым, што шэраг аб'ектаў не класіфікуецца згодна з гэтым будаўнічым нормам, напрыклад, ізаляваныя памяшканні будынкаў і збудаванняў або інжынерныя сеткі, якія размяшчаюцца ў эксплуатаваных будынках і збудаваннях. Сапраўды, асаблівых правілаў па класіфікацыі такіх аб'ектаў у будаўнічых нормах не ўстаноўлена.

Аднак паводле п. 4.3 СН 3.02.07-2020 клас складанасці аб'екта будаўніцтва, які выдзяляецца з існуючага будынка (збудавання), прымаецца адпаведным класу складанасці будынка (збудавання), з якога ён выдзяляецца. У прыватнасці, кватэры ў жылым доме або ізаляваныя памяшканні ў гандлёвым аб'екце, калі яны з'яўляюцца аб'ектам будаўнічай дзейнасці, павінны класіфікавацца па класе складанасці самага жылога дома або гандлёвага аб'екта ў цэлым.


Праектная дакументацыя па аб'екце мадэрнізацыі была зацверджана да 22.03.2025 без атрымання заключэння дзяржбудэкспертызы, і аб'ект быў пачаты будаўніцтвам. У выпадку ўнясення змяненняў у зацверджаную праектную дакументацыю, ці можа яна быць паўторна зацверджана пасля 22.03.2025 без правядзення паўторнай дзяржбудэкспертызы?

Пасля 22.03.2025 праектная дакументацыя на мадэрнізацыю аб'екта не можа быць зацверджана без атрымання станоўчага заключэння дзяржбудэкспертызы, незалежна ад крыніцы фінансавання будаўніцтва і аб'ёму работ па мадэрнізацыі, за выключэннем аб'ектаў 5-га класа складанасці. Для аб'ектаў 5-га класа складанасці пры ўсіх відах будаўніцтва і крыніцах фінансавання рашэнне аб правядзенні дзяржбудэкспертызы прымаецца заказчыкам (п. 4 дадатку 3, п. 5 дадатку 4 да Палажэння № 791).

Пры неабходнасці паўторнага зацвярджэння праектнай дакументацыі на мадэрнізацыю з унесенымі зменамі, калі раней дзяржбудэкспертыза не праводзілася, патрабуецца атрыманне станоўчага заключэння дзяржбудэкспертызы па праектнай дакументацыі ў цэлым. У гэтым выпадку праводзіцца дзяржбудэкспертыза як для ўпершыню прадстаўленай дакументацыі, з ацэнкай усіх праектных рашэнняў, нягледзячы на ​​тое, што ў праектную дакументацыю ўжо былі ўнесены змяненні, магчыма, ужо ў ходзе будаўніцтва. Пры далейшым прадстаўленні гэтай праектнай дакументацыі з унесенымі змяненнямі будзе праводзіцца паўторная дзяржбудэкспертыза ў адпаведнасці з гл. 6 Палажэння № 791 з ацэнкай унесеных змяненняў.


Ці можна ўнесці змяненні ў праектную дакументацыю і ўявіць яе на паўторную дзяржбудэкспертызу, калі ў працэсе будаўніцтва была выяўлена неабходнасць выканання дадатковых работ або недахопы ў праектнай дакументацыі? Якія змены могуць быць унесены ў праектную дакументацыю для магчымасці правядзення яе паўторнай дзяржбудэкспертызы?

Праектная дакументацыя, у тым ліку з унесенымі ў яе зменамі, падлягае дзяржбудэкспертызе ў выпадках і парадку, устаноўленых Саўмінам (ч. 1 п. 1 арт. 76 Горадабудаўнічага кодэкса).

У адпаведнасці з п. 31 Палажэння № 791 паўторная дзяржбудэкспертыза праводзіцца ў выпадках:

  • выдачы адмоўнага заключэння дзяржбудэкспертызы;

  • неабходнасці паўторнага зацвярджэння дакументацыі з унесенымі ў яе зменамі, у тым ліку ўнесенымі зменамі ў перыяд прыпынення дзеяння заключэння дзяржбудэкспертызы.

  • Змены, якія ўносяцца ў зацверджаную праектную дакументацыю ў сувязі з выяўленымі ў ёй недахопамі або недакладнымі зыходнымі дадзенымі, у тым ліку ў працэсе будаўніцтва, могуць быць прадстаўлены для правядзення паўторнай дзяржбудэкспертызы. Пры гэтым паўторная дзяржбудэкспертыза ў дадзеным выпадку праводзіцца за кошт асобы, па віне якой узнікла неабходнасць унясення такіх змяненняў (п. 6 арт. 76 Горадабудаўнічага кодэкса).

    Варта адзначыць, што дакументацыя для правядзення паўторнай дзяржбудэкспертызы не будзе прынятая, калі пасля ўнясення зменаў яна перастала з'яўляцца аб'ектам дзяржбудэкспертызы ў адпаведнасці з п. 2 ст. 76 Горадабудаўнічага кодэкса, а таксама п. 7 Палажэння № 791. Напрыклад, калі аб'ект будаўніцтва быў прыняты ў эксплуатацыю ва ўстаноўленым парадку або ў дакументацыю ўнесены змяненні пасля выкананых будаўніча-мантажных работ для давядзення да праектных параметраў канструкцый і інжынерных сістэм, якія ўтварыліся не ў адпаведнасці з зацверджанай праектнай дакументацыяй.


    Да 23.07.2024 тэрмін дзеяння заключэння дзяржаўнай экспертызы па праектнай дакументацыі абмяжоўваўся праектнай працягласцю будаўніцтва аб'екта, павялічанай на адзін год (п. 5 арт. 32 Закона N 300-З). устаноўлена заканадаўчымі актамі (п. 4 арт. 77 Горадабудаўнічага кодэкса).

    Паколькі пастановай № 969 выключана норма, якой прадугледжваліся паўнамоцтвы выканаўцы дзяржбудэкспертызы на прыняцце рашэння аб падаўжэнні тэрміну дзеяння выдадзенага заключэння (абз. 6 п. 15 Палажэння № 791 у папярэдняй рэдакцыі), то і заключэнні, выдадзеныя да ўступлення ў сілу Горадабудаўнічага эксплуатацыю. Пры гэтым не мае значэння факт падаўжэння або непадаўжэння тэрміну дзеяння заключэння дзяржбудэкспертызы да 23.07.2024 - заключэнне ў абодвух выпадках мае тэрмін, устаноўлены ў Горадабудаўнічым кодэксе.


    Ці з'яўляецца фармат правядзення дзяржаўнай экспертызы ў электронным выглядзе абавязковым?

    Не, заяўнік дзяржаўнай экспертызы самастойна прымае рашэнне аб падачы заявы з прыкладаемай дакументацыяй на папяровым носьбіце ці ў электронным выглядзе.
    Як правільна падрыхтаваць праектную дакументацыю ў электронным выглядзе для перадачы заказчыку і прадстаўлення ў экспертызу?

    Праектная дакументацыя, што прадстаўляецца на дзяржаўную экспертызу ў электронным выглядзе, павінна адпавядаць патрабаванням Інструкцыі аб парадку фарміравання праектнай дакументацыі і патрабаваннях да яе афармлення ў электронным выглядзе, зацверджанай Пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 2017/12/29 № 44.

    Азнаёміцца ​​з прыкладам афармлення праектнай дакументацыі ў адпаведнасці з патрабаваннямі Інструкцыі.
    Хто павінен падпісваць заяву на правядзенне дзяржаўнай экспертызы ў выпадку прадстаўлення дакументацыі ў электронным выглядзе?

    Заяву на правядзенне дзяржаўнай экспертызы завяраецца ЭЛП кіраўніка арганізацыі-заяўніка або ўпаўнаважаным iм супрацоўнікам арганізацыі-заяўніка. Запэўненне заявы на правядзенне дзяржаўнай экспертызы ўпаўнаважаным супрацоўнікам арганізацыі-заяўніка пацвярджаецца адпаведнай паўнамоцтвам. Даверанасць афармляецца на папяровым носьбіце, падпісаная асабіста кіраўніком арганізацыі-заяўніка, скануецца, файл завяраецца ЭЛП кіраўніка арганізацыі-заяўніка і прадстаўляецца ў блоку «Дакументы і звесткі» у «прыкладаннях да заявы», сумесна са сфармаваным файлам подпісы ў фармаце p7s або sgn.
    Чым вызначаны парадак правядзення экспертызы праекта перабудовы ці перапланоўкі?

    Парадак правядзення экспертызы праекта перабудовы і (або) перапланіроўкі, а таксама парадак вызначэння кошту правядзення такой экспертызы усталяваны Інструкцыяй аб парадку правядзення экспертызы праектнай дакументацыі на перабудову і (або) перапланіроўку жылога памяшкання, нежылога памяшкання ў жылым доме і вызначэння кошту правядзення экспертызы, зацверджанай пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі ад 2018/12/21 №73.
    Ці з'яўляецца экспертыза праекта перапланіроўкі адміністрацыйнай працэдурай?

    Экспертыза праекта не з'яўляецца адміністрацыйнай працэдурай, не мае статусу дзяржаўнай экспертызы і не рэгулюецца заканадаўствам у галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці. Ўзаемаадносіны выканаўцы і заказчыка (праектная арганізацыя) рэгулююцца Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь.
    Як вызначаецца кошт правядзення экспертызы праекта перапланіроўкі?

    Парадак вызначэння кошту экспертызы праекта перапланіроўкі вызначаецца зыходзячы з выдаткаў працоўных рэсурсаў на правядзенне экспертызы праекта перапланіроўкі ў залежнасці ад агульнай плошчы жылога памяшкання, нежылога памяшкання ў жылым доме і памеру базавай велічыні, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. Пры неабходнасці прапануем азнаёміцца з прыкладамі вызначэння агульнай плошчы памяшкання ў жылым доме.
    Як патрэбна афармляць заданне на праектаванне ў выпадку ўнясення змяненняў у зацверджаную праектную дакументацыю (заданне на праектаванне па ўнясенні змяненняў альбо дадатак да задання на праектаванне)?

    Па аб'екце будаўніцтва павінна складацца толькі адно заданне на праектаванне ў адпаведнасці з прыкладаннямі Е, Ж, К, Л СП 1.02.01-2023 «Склад і парадак распрацоўкі перадпраектнай (перадінвестыцыйнай) дакументацыі» і ў выпадку ўнясення змяненняў у праектную дакументацыю варта складаць «Змяненне №... у заданне на праектаванне» з указаннем нумара ў паслядоўнасці нумарацыі змяненняў.

    Форма змянення ў заданне на праектаванне не зацверджана Міністэрствам архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь. Разам з тым, мяркуем, што яго можна складаць аналагічна формам асноўнага задання на праектаванне з указаннем толькі:
    падставы для ўнясення змяненняў;
    пералічэння зменяных нумароў і найменняў пунктаў патрабаванняў задання на праектаванне з тэкстам змененых патрабаванняў у новай рэдакцыі;
    пералічэння дадатковых нумароў і найменняў пунктаў патрабаванняў задання на праектаванне з тэкстам дадатковых дадзеных і патрабаванняў.


    В связи с поступающими электронными обращениями по различным вопросам архитектурной и строительной деятельности, государственное предприятие "Главгосстройэкспертиза" информирует, что к компетенции предприятия относится только проведение государственной экспертизы градостроительной и проектной документации в строительстве в порядке, установленном Постановлением Совета Министров Республики Беларусь от 8 октября 2008 г. № 1476, а также разъяснения, относящиеся к проведению государственной экспертизы градостроительной и проектной документации в строительстве.

    Выдача рекомендаций по проектированию объектов строительства, консультации по принимаемым проектным решениям, за исключением случаев экспертного сопровождения проектной документации, выполняемого на договорной основе, разъяснение применения и содержания требований технических нормативных правовых актов не относится к компетенции органов государственной экспертизы.

    Выдача рекомендаций по проектированию объектов строительства, консультации по принимаемым проектным решениям, за исключением случаев экспертного сопровождения проектной документации, выполняемого на договорной основе, разъяснение применения и содержания требований технических нормативных правовых актов не относится к компетенции органов государственной экспертизы.

    Напісаць электронны зварот

    Фізічная асоба
    Юрыдычная асоба
    Найменне арганізацыі
    РУП «Галоудзяржбудэкспертыза»
    РУП «Галоудзяржбудэкспертыза»
    Прозвішча, імя, імя па бацьку альбо ініцыялы грамадзяніна
    Поўнае найменне юрыдычнай асобы
    Прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты
    Паштовы адрас (адрас месца жыхарства (месца знаходжання)
    Адрас электроннай пошты
    Запоўніце гэта поле
    Тэкст звароту
    ?
    Вы можете приложить дополнительные документы или материалы в электронной форме, более полно раскрывающие суть Вашего обращения. Размер файла вложения не может превышать 128M. Для вложений допустимы следующие форматы файлов: doc, docx, rtf, jpg, png, txt, odt rar, zip,tiff, jpeg