Агульная інфармацыя

Дзяржаўная экспертыза дакументацыі (далей – дзяржаўная экспертыза) з’яўляецца адным з асноўных напрамкаў дзяржаўнага рэгулявання ў галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці і праводзіцца для прыняцця заказчыкамі, забудоўшчыкамі, інвестарамі аб’ектыўных і абгрунтаваных рашэнняў па будаўніцтве аб’ектаў з захаваннем дзяржаўных прыярытэтаў у галіне бяспекі аб’ектаў будаўніцтва. Пры правядзенні дзяржаўнай экспертызы ажыццяўляецца ацэнка адпаведнасці (асноўная і (або) дадатковая) аб’екта дзяржаўнай экспертызы патрабаванням нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў, у галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці.
У РЭСПУБЛІЦЫ БЕЛАРУСЬ ГЭТЫЯ ФУНКЦЫІ ВЫКОНВАЮЦЬ ОРГАНЫ ДЗЯРЖАЎНАЙ ЭКСПЕРТЫЗЫ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ, ПАДПАРАДКАВАНЫЯ ДЗЯРЖАЎНАМУ КАМІТЭТУ ПА СТАНДАРТЫЗАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ, У ІХ ЛІКУ:
рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Галоўдзяржбудэкспертыза”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Брэсцкай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Віцебскай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Гомельскай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Гродзенскай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Магілёўскай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па Мінскай вобласці”;
даччынае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства “Дзяржбудэкспертыза па горадзе Мінску”.
РЭСПУБЛІКАНСКАЕ ЎНІТАРНАЕ ПРАДПРЫЕМСТВА “ГАЛОЎДЗЯРЖБУДЭКСПЕРТЫЗА” З’ЯЎЛЯЕЦЦА ВЫКАНАЎЦАМ ДЗЯРЖАЎНАЙ ЭКСПЕРТЫЗЫ Ў ДАЧЫНЕННІ ДА:
– горадабудаўнічых праектаў:
дзяржаўнай схемы комплекснай тэрытарыяльнай арганізацыі Рэспублікі Беларусь;
схем комплекснай тэрытарыяльнай арганізацыі абласцей;
генеральных планаў г. Мінска і абласных цэнтраў, генеральных планаў гарадоў абласнога і раённага падпарадкавання;
горадабудаўнічых праектаў спецыяльнага планавання;
горадабудаўнічых праектаў дэталёвага планавання г. Мінска і абласных цэнтраў, гарадоў абласнога падпарадкавання і населеных пунктаў, якія маюць архітэктурна-гістарычнае значэнне;
горадабудаўнічых праектаў дэталёвага планавання тэрыторый асаблівага дзяржаўнага рэгулявання;
– праектнай дакументацыі;
– праектнай дакументацыі, распрацаванай у якасці тыпавога праекта ў адпаведнасці з ТКП 45-1.02-157-2009 (02250) “Праектная дакументацыя для будаўніцтва. Тыпавое праектаванне. Склад і парадак распрацоўкі”, зацверджаным загадам Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва ад 30 верасня 2009 г. № 324.
ДАЧЧЫНЫЯ РЭСПУБЛІКАНСКІЯ ЎНІТАРНЫЯ ПРАДПРЫЕМСТВЫ “ДЗЯРЖБУДЭКСПЕРТЫЗА” ПА АБЛАСЦЯХ І Г. МІНСКУ Ў АДПАВЕДНАСЦІ З ТЭРЫТАРЫЯЛЬНЫМ РАЗМЯШЧЭННЕМ АБ’ЕКТА З’ЯЎЛЯЮЦЦА ВЫКАНАЎЦАМІ ДЗЯРЖАЎНАЙ ЭКСПЕРТЫЗЫ Ў ДАЧЫНЕННІ ДА:
– горадабудаўнічых праектаў (за выключэннем вышэйзгаданых горадабудаўнічых праектаў, якія разглядаюцца рэспубліканскім унітарным прадпрыемствам “Галоўдзяржбудэкспертыза”);
– праектнай дакументацыі на капітальны рамонт аб’ектаў першага-пятага класаў складанасці, праектнай дакументацыі іншых відаў будаўніцтва для аб’ектаў другога-пятага класаў складанасці:
пры каштарысным кошце будаўніцтва да 2,1 млн. рублёў у цэнах на 1 студзеня 2020 г. – пры фінансаванні будаўніцтва за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту і крэдытаў (у тым ліку замежных), выдадзеных пад гарантыю ўрада Рэспублікі Беларусь;
пры каштарысным кошце будаўніцтва да 21 млн. рублёў у цэнах на 1 студзеня 2020 г. – пры фінансаванні будаўніцтва за кошт іншых крыніц, акрамя названых у абзацы другім гэтага падпункта.
Дзяржаўная экспертыза горадабудаўнічай і праектнай дакументацыі ажыццяўляецца на падставе пункта 1 артыкула 31 і пункта 1 артыкула 32 Закона Рэспублікі Беларусь ад 05.07.2004 № 300-З «Аб архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь» (далей ¬¬– Закон) і забяспечваецца Дзяржаўным камітэтам па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь (далей ¬¬– экспертыза Дзяржстандарту).
Акрамя экспертызы Дзяржстандарту праводзяцца іншыя дзяржаўныя экспертызы горадабудаўнічай і праектнай дакументацыі, неабходнасць якіх ўстаноўлена адпаведнымі заканадаўчымі актамі і забяспечваецца рознымі органамі дзяржаўнага кіравання: Дзяржаўная экалагічная экспертыза (артыкул 5 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2016 № 399-З «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе»); дзяржаўная экспертыза энергетычнай эфектыўнасці (артыкул 22 Закона Рэспублікі Беларусь ад 08.01.2015 № 239-З «Аб энергазберажэнні»); дзяржаўная санітарна-гігіенічная экспертыза (артыкул 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 07.01.2012 № 340-З «Аб санітарна-эпідэміялагічным дабрабыце насельніцтва»); экспертызы прамысловай бяспекі (артыкул 27 Закона Рэспублікі Беларусь ад 05.01.2016 № 354-З «Аб прамысловай бяспецы»); іншыя, у тым ліку дзяржаўныя.
Сярод пералічаных іншых дзяржаўных экспертыз, як выцякае з Закона, менавіта экспертыза Дзяржстандарту праводзіцца на адпаведнасць заканадаўству ў галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці.
Згодна з пунктам 1 артыкула 31 і часткі 2 пункта 1 артыкула 32 Закона парадак правядзення экспертызы Дзяржстандарту горадабудаўнічай і праектнай дакументацыі ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.